dijous, 29 d’octubre del 2009

CONFLICTES A L'ESCOLA

  • CONFLICTE
Assetjament moral (bulling): principalment quan els mestres no hi són presents ( lavabos, pati..) L’agressor és més fort que la víctima i té la voluntat de fer mal. Consisteix en usar la violència per evitar enfrontar-se als seus propis problemes.
  • TRACTAMENT DEL CONFLICTE

No s’ha de pagar mai amb la mateixa moneda aquests tipus de conflictes. Cal l’actuació dels companys de la víctima i l’ajuda del mestre. Els companys de la víctima no s’han de mantenir en silenci. S’ha de comunicar al mestre.

  • CONFLICTE


La marginació : No acceptar un company de classe al grup d’amics i amigues de l’escola. Excloure’l del grup per ser ‘’diferent’’ als d’aquest.

  • TRACTAMENT DEL CONFLICTE


El mestre proporciona activitats en grup. És millor que realitzi el professor els grups, així sempre es podrà variar de companys i la relació entre aquests creixerà.

  • CONFLICTE


Diferenciació entre els alumnes per part del mestre : Es poden fer moltes diferencies entre un alumne i un altre. Principalment es pot fer aquesta diferència basant-se amb el grau de capacitat intel·lectual de cada un d’ells. Això pot provocar una baixa autoestima en els alumnes, inseguretat, burles per part dels que han estat classificats cop els més ‘’llestos’’ , etc.

  • TRACTAMENT DEL CONFLICTE

El professor mai marca aquestes diferencies entre alumnes. Sempre ha els ajuda fent-ho d’una manera que no ridiculitzi als que mostren més dificultats amb l’aprenentatge de l’assignatura o assignatures .

  • CONFLICTE

Insults alumne - alumne ; alumne - professor

  • TRACTAMENT DEL CONFLICTE


El professor es limita a parlar amb l’alumne que ha insultat i després pren mesures. Primer cal saber els motius de l’insult , després s’ha de castigar, ja que per molts motius que hi puguin haver els insults no són la forma més adequada de solucionar les coses. Càstigs mitjançant còpies, redaccions extres, treballs extres..El professor vol ensenyar disciplina a l’alumne.

  • CONFLICTE


Parlar a classe. Molestar: després de que el mestre avisi més d’un cop als alumnes que parlen entre ells enmig d’una classe i quan no toca.

  • TRACTAMENT DEL CONFLICTE


El professor calla, i deixa d’explicar la lliçó o la feina que els alumnes havien de dur a terme. Ho dóna tot per dit i fet i carrega les culpes als nens que parlaven. Aquests teòricament es senten culpables i no ho tornen a repetir.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada